Dzień aktywności dziecka podczas pobytu w przedszkolu
Godzina 6:30 - 8:30
- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego czasu: chętnie podejmuje zabawy indywidualne wg własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, zgłasza propozycję działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać relacje z rówieśnikami, rozwija umiejętności personalne, usamodzielnia się.
- Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych i zabaw ruchowych.
- Dziecko uczy się dbania o porządek sali.
- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe ora rozwija zdolności.
Godzina 8:30 - 9:00
I ŚNIADANIE
- Dziecko dba o estetykę otoczenia i higienę osobistą.
- Dziecko przygotowuje się do śniadania.
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
- Dziecko stara się rozumieć zasady racjonalnego odżywiania.
Godzina 9:00 - 10:00
- Dziecko podejmuje aktywność zbiorową, grupową i indywidualną inspirowaną przez nauczyciela w celu wspomagania swojego rozwoju w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej i plastycznej w sali lub ogrodzie.
- Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu, poszukuje odpowiedzi na nurtujące pytania korzystając z różnych źródeł informacji.
- Dziecko buduje zaufanie do siebie (,,wiara we własne siły") oraz zaufanie do otoczenia.
- Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu.
- Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze.
Godzina 10:00 - 11:00
- Dziecko podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami.
- Dziecko podejmuje czynności organizacyjne.
- Dziecko zaspakaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia.
- Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach.
- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.
Godzina 11:00 - 11:30
II ŚNIADANIE
- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.
Godzina 11:30 - 14:00
DZIECI MŁODSZE
- Dziecko doskonali umiejętność samoobsługowe w zakresie rozbierania i ubierania się.
- Dziecko odpoczywa podczas słuchania czytanych przez nauczyciela opowiadań, wierszy oraz słucha muzyki relaksacyjnej.
DZIECI STARSZE
- Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcia podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających.
- Dziecko przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w zabawach i grach terenowych z elementem sportu, bierze udział w spacerach i wycieczkach. W ogrodzie przedszkolnym korzysta ze sprzętu sportowego.
- Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności, przestrzega zasad i zawartych w nim umów warunkujących bezpieczeństwo zabaw i kultury bycia.
- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.
- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności i zainteresowania.
Godzina 14:00 - 14:30
OBIAD
- Dziecko przygotowuje się do obiadu, utrwala nawyki higieniczne.
- Dziecko stara się rozumieć zasady racjonalnego odżywiania.
- Dziecko uczy się korzystać ze sztućców.
- Dziecko uczy się kultury spożywania posiłków.
Godzina 14:30 - 17:30
DZIECI MŁODSZE
- Dziecko uczestniczy w zajęciach dodakowych i zabawach organizowanych na ogrodzie.
- Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości.
- Dziecko rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności.
- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe.
- Dziecko dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi.
- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali.
DZIECI STARSZE
- Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych i zabawach organizowanych na ogrodzie.
- Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych.
- Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych na powietrzu, integrując się z rówieśnikami, poprez wzmacnianie relacji z innymi dziećmi, również dorosłymi.
- Dziecko chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi.
- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji własnego życia, podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności.
- Dziecko realizuje zajęcia indywidualne wg własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie.
- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali.