^Do góry
logo
foto1 foto2 foto3 foto4
  
  
  

Ramowy Plan Dnia


Dzień aktywności dziecka podczas pobytu w przedszkolu

Godzina 6:30 - 8:30

- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji swojego czasu: chętnie podejmuje zabawy indywidualne wg własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie, zgłasza propozycję działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać relacje z rówieśnikami, rozwija umiejętności personalne, usamodzielnia się.

Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych i zabaw ruchowych.

Dziecko uczy się dbania o porządek sali.

Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe ora rozwija zdolności. 

Godzina 8:30 - 9:00

I  ŚNIADANIE

- Dziecko dba o estetykę otoczenia i higienę osobistą.

- Dziecko przygotowuje się do śniadania.

- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.

- Dziecko stara się rozumieć zasady racjonalnego odżywiania.  

Godzina 9:00 - 10:00

- Dziecko podejmuje aktywność zbiorową, grupową i indywidualną inspirowaną przez nauczyciela w celu wspomagania swojego rozwoju w sferze poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej i plastycznej w sali lub ogrodzie. 

- Dziecko odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu, poszukuje odpowiedzi na nurtujące pytania korzystając z różnych źródeł informacji.

- Dziecko buduje zaufanie do siebie (,,wiara we własne siły") oraz zaufanie do otoczenia.

- Dziecko poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu.

- Dziecko rozwija zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze.  

Godzina 10:00 - 11:00

- Dziecko podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami.

- Dziecko podejmuje czynności organizacyjne.

- Dziecko zaspakaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu. Przestrzega zawartych z nim umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa, kultury bycia. 

- Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności. Realizuje swoje zainteresowania. Uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych lub swobodnych w małych grupach.

- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.

Godzina 11:00 - 11:30

II  ŚNIADANIE

- Dziecko uczy się kultury bycia przy stole.

Godzina 11:30 - 14:00

DZIECI MŁODSZE

- Dziecko doskonali umiejętność samoobsługowe w zakresie rozbierania i ubierania się.

- Dziecko odpoczywa podczas słuchania czytanych przez nauczyciela opowiadań, wierszy oraz słucha muzyki relaksacyjnej.  

DZIECI STARSZE

- Dziecko uczy się rozładowywać stres i napięcia podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających.

- Dziecko przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w zabawach i grach terenowych z elementem sportu, bierze udział w spacerach i wycieczkach. W ogrodzie przedszkolnym korzysta ze sprzętu sportowego.

- Dziecko dokonuje swobodnego wyboru aktywności, przestrzega zasad i zawartych w nim umów warunkujących bezpieczeństwo zabaw i kultury bycia.

- Dziecko uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych.

- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe oraz rozwija zdolności i zainteresowania. 

Godzina 14:00 - 14:30

OBIAD

- Dziecko przygotowuje się do obiadu, utrwala nawyki higieniczne.

- Dziecko stara się rozumieć zasady racjonalnego odżywiania.

- Dziecko uczy się korzystać ze sztućców.

- Dziecko uczy się kultury spożywania posiłków. 

Godzina 14:30 - 17:30

DZIECI MŁODSZE

- Dziecko uczestniczy w zajęciach dodakowych i zabawach organizowanych na ogrodzie.

- Dziecko utrwala i pogłębia zdobyte wiadomości.

- Dziecko rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności.

- Dziecko wyrównuje deficyty rozwojowe.

- Dziecko dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi. 

- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali. 

DZIECI STARSZE

Dziecko uczestniczy w zajęciach dodatkowych i zabawach organizowanych na ogrodzie.

- Dziecko rozwija sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych.

- Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych na powietrzu, integrując się z rówieśnikami, poprez wzmacnianie relacji z innymi dziećmi, również dorosłymi.

- Dziecko chętnie dzieli się wrażeniami i przeżyciami z bliskimi.

- Dziecko jest aktywne w zakresie organizacji własnego życia, podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności.

- Dziecko realizuje zajęcia indywidualne wg własnych pomysłów lub zabawę w małej grupie.

- Dziecko pomaga w porządkowaniu sali. 

Copyright © 2015. Przedszkole Samorządowe 36
Rights Reserved